Eric Gijsermans

Tienen

Beroep: Technicus UZ Leuven campus Gasthuisberg
Hobby: Fietsen.
Verenigingsleven: Bestuurslid vzw Glazuur. Bestuurslid Landelijke Gilde.

Een duurzaam & veilig Glabbeek.

Ik draag al jaren mijn steentje bij tot het lokale verenigingsleven. . Respect, eerlijkheid en een WIJ-gedachte staan bij mij dan ook hoog aangeschreven.

Dat Glabbeek een zwarte vlek is binnen de Hagelandse fiets-infrastructuur is onrustwekkend. Aanleg van fietspaden, aansluitend op het bestaande fietsroutenetwerk moet één van de prioriteiten zijn de komende legislatuur.

De bestaande infrastructuur onderhouden is zeker zo belangrijk als het uitbreiden ervan. Niet enkel gebouwen, maar ook de wegen doorheen de gemeente. Onkruidbestrijding, herstellingen aan het wegdek en onderhoud van de afwateringskanalen zijn en blijven werkpunten om problemen te voorkomen.

Het duurzaam beheren van onze gemeente zal in de toekomst steeds belangrijker worden. Het moderniseren van onze straatverlichting naar LED-verlichting zal een prioriteit zijn. Een halt toeroepen aan de uitverkoop van het gemeentelijk patrimonium zal nodig zijn om ervoor te zorgen dat onze gemeente op termijn nog een toekomst zal hebben.