CD&V Glabbeek fronst de wenkbrauwen!

De meerderheid plaatst op zeer regelmatige basis berichten met hashtag #veiligegemeente. Als oppositie kunnen we dit alleen maar aanmoedigen. Naast de vele positieve initiatieven die reeds genomen werden in de Gemeente blijven er zich echter zeer gevaarlijke situaties voordoen aan de schoolpoorten.

CD&V fronst de wenkbrauwen bij het zien van onderstaande taferelen om 8u30 op 40m van een Glabbeekse schoolpoort en stelt dan ook de geloofwaardigheid van de posts op de social media van de meerderheid in vraag. Naast het feit dat het een zeer onveilige situatie betreft werd er voor de voetgangers geen ander alternatief aangeboden dan zich op de rijweg te begeven, zij het onder het –van ver – “toeziend” oog van een politie inspecteur in dienst.

CD&V pleit uiteraard mee voor een #veiligegemeente maar vraagt dan een consequente aanpak van het beleid, zonder uitzonderingen of mits een veilig alternatief. #veiligegemeente