Mil Nagels wordt ereschepen !

In Het Nieuwsblad van 26 september 2019, lazen we dat Mil Nagels uit Bunsbeek op de gemeenteraad van 24 oktober 2019 tot ereschepen verkozen zal worden.

Dat Mil deze eretitel verdient staat buiten kijf. Daar was CD&V Glabbeek reeds van overtuigd na het beëindigen van Mil zijn politiek mandaat, wanneer we toen reeds hem voor het eerst deze eretitel voorstelden.

We hebben niet de gewoonte met modder te gooien maar als de waarheid te veel geweld wordt aangedaan, is het onze plicht om te reageren.
Dat hij die eretitel nog niet kreeg door een “ vermoedelijke vergetelheid van het vorig gemeentebestuur” zoals  burgemeester Reekmans beweert, is een pertinente leugen.
De afgelopen decennia is door CD&V Glabbeek verschillende keren aan Mil gevraagd of we hem als ereschepen mochten voordragen. Mil heeft daar steeds negatief op geantwoord en we respecteren als partij de vrije keuze van ieder individu.

We vinden het dan ook jammer dat de burgemeester de indruk wekt dat we Mil vergeten zijn, vooral omdat Mil aan de burgemeester gezegd heeft dat wij hem in het verleden meermaals de eretitel aangeboden hebben.
Er zijn overigens momenteel nog (gewezen) CD&V mandatarissen voor wie we zo’n eretitel zouden kunnen aanvragen, maar hebben ook hier respect voor hun keuze om dit niet te doen. Wij zijn hen dus niet vergeten!!!

We dienen deze rechtzetting te doen omdat de redactie van Het Nieuwsblad dit voorlopig niet wenst recht te zetten. We betreuren dit, maar raken het ondertussen gewend. De haast onuitputtelijke bron van informatie die ze van onze burgemeester ontvangen, is zeer dankbaar voer voor de journalisten. Eerlijke journalistiek gebied echter dat de bronnen best grondig gecheckt worden in plaats van suggestieve artikels van eender welke auteur klakkeloos over te nemen.

Tot slot wensen we Mil van harte proficiat met zijn eretitel en hopen we dat hij hem nog jarenlang kan dragen.

CD&V Glabbeek